Hledej zde...
Všechny kategorie
-
VÝBĚR PODLE ZNAČKY
- NISSAN
-
TOYOTA
- 4RUNNER 86-97
- 4RUNNER 96-02
- 4RUNNER 03-
- HILUX 83-97
- HILUX 97-05
- HILUX 05-15
- HILUX REVO 15+
- LANDCRUISER J40
- LANDCRUISER J60
- LANDCRUISER J70
- LANDCRUISER J80
- LANDCRUISER J90 / J95
- LANDCRUISER J100 / J105
- LANDCRUISER J120 / J125
- LANDCRUISER J150
- LANDCRUISER J200
- LANDCRUISER J250
- FORTUNER
- SEQUOIA
- FJ CRUISER
- RAV4 I 94-00
- RAV4 II 00-05
- RAV4 III 05-12
- RAV4 IV 13-19
- TACOMA 05-
- TUNDRA 99-20
- MITSUBISHI
- JEEP
- LAND ROVER
- SUZUKI
- FORD
- MERCEDES
- UAZ
- LADA
- OPEL
- HYUNDAI
- ISUZU
- DAIHATSU
- DACIA
- HONDA
- FIAT
- VOLKSWAGEN
- SSANGYONG
- KIA
- CHEVROLET
- MAZDA
- CADILLAC
- CITROEN
- DODGE
- GMC
- IVECO
- AUTOSTANY A PŘÍSLUŠENSTVÍ
- MARKÝZY A ZÁSTĚNY
- SMLUVNÍ SERVISY 4X4
- BAZAR
- DISKY 4X4
- DOPLŇKY A PŘÍSLUŠENSTVÍ
- DISTANČNÍ PODLOŽKY
- DORAZY NÁPRAVY
- EXPEDIČNÍ VYBAVENÍ
- EXPEDIČNÍ ZAHRÁDKY
- HÁKY A TŘMENY
- HARDTOPY - NÁSTAVBY
- KOMPRESORY
- KRYTÍ PODVOZKU
- KURTY A LANA
- NÁHRADNÍ DÍLY
- NAVIJÁKY
- OFFEX – PODVOZKOVÉ SADY A DOPLŇKY PRO AMERICKÉ VOZY
-
PEVNOSTNÍ NÁRAZNÍKY A PŘÍSLUŠENSTVÍ
- NISSAN
- FORD
- MERCEDES
- SUZUKI
- JEEP
-
TOYOTA
- LAND CRUISER HZJ71 99-07
- LAND CRUISER HZJ78
- LAND CRUISER J70 85-96
- LAND CRUISER J80 89-98
- LAND CRUISER J90 96-02
- LAND CRUISER J95 96-02
- LAND CRUISER J100 98-07
- LAND CRUISER J105 98-07
- LAND CRUISER J120 02-09
- LAND CRUISER J125 02-09
- LAND CRUISER J150 09-13
- LAND CRUISER J150 13-22
- LAND CRUISER J200 07-
- HILUX 98-05
- HILUX 05-08
- HILUX 08-11
- HILUX 11-15
- HILUX REVO 16-
- FJ CRUISER 06-13
- SEQUOIA 01-04
- MITSUBISHI
- LAND ROVER
- HYUNDAI
- SVĚTLA DO NÁRAZNÍKU
- PODLOŽKY PRUŽIN
- PODVOZKY - TUMIČE A PÉRA
- POVRCHOVÁ ÚPRAVA - OCHRANA
- RAMENA, PANHARDKY, UCHYCENÍ NÁPRAV
- ROZŠIŘOVACÍ GUMOVÉ LEMY BLATNÍKŮ
- SILENTBLOKY
- SVĚTLA A REFLEKTORY
- UZÁVĚRKA DIFERENCIÁLU
- VOLNOBĚŽNÉ NÁBOJE KOL
- ZVEDACÍ SADY - LIFT KIT
- ZVEDÁKY A PŘÍSLUŠENSTVÍ
- ZVÝŠENÉ SÁNÍ - ŠNORCHL
- PŘÍSLUŠENSTVÍ ČTYŘKOLKY/QUAD/ATV/UTV/MOTO
SWAP MOTORU
VÝMĚNA MOTORU - SWAP SILNIKA - SWAP ENGINE

Aktivní filtry
SWAP motoru u Nissan Patrol 2.8 nebo 3.0 na BMW M57 3.0
Swap motoru znamená kompletní výměnu původního agregátu za jiný motor – v tomto případě za BMW M57 3.0, který přináší výrazný nárůst výkonu, spolehlivosti a možností tuningu. Tento swap se provádí u modelů Nissan Patrol Y60 a Y61, které původně používají motory:
- RD28 (2.8 TD) – řadový šestiválec s mechanickým vstřikováním, slabší výkon (~115 koní)
- ZD30 (3.0 Di/CRD) – čtyřválcový turbodiesel, známý pro problémy s hlavou, písty a chlazením (~160 koní)
Oba tyto motory mají své limity, a proto se mnoho majitelů rozhoduje pro swap na BMW M57 – moderní řadový šestiválec s velkým výkonovým potenciálem.
1. Proč BMW M57?
M57 je osvědčený dieselový motor, který se používal v mnoha modelech BMW (E39, E46, E60, X5 atd.).
Mezi hlavní výhody patří: ✅ Výkon – základní výkon 184–231 koní (dle verze), s úpravami 300+ koní
✅ Vysoký krouticí moment – lepší tahání, snazší jízda v terénu
✅ Spolehlivost – oproti ZD30 je méně problémový
✅ Dostupnost dílů – levné a snadno sehnatelné díly
✅ Lepší spotřeba – efektivnější spalování než RD28 nebo ZD30
✅ Možnost tuningu – chip, větší turbo, FMIC, až 400+ koní s úpravami
2. Co swap zahrnuje?
A) Mechanická část
🔹 Vyjmutí původního motoru (RD28 nebo ZD30)
🔹 Úprava motorových držáků – M57 má jiné uchycení než Nissan
🔹 Přizpůsobení setrvačníku a spojky – lze použít originální převodovku Patrola s adaptérem
🔹 Možnost použití převodovky BMW (GS6-53DZ) – silnější 6stupňová manuální převodovka
🔹 Přizpůsobení výfuku – nutná úprava svodů pro lepší průtok spalin
🔹 Větší chladič – M57 produkuje více tepla než RD28/ZD30
B) Elektronika a řídicí jednotka
🔹 M57 má elektronické vstřikování (common-rail), zatímco RD28 je mechanický → nutné propojení ECU
🔹 CAN-BUS – pokud se ponechá originální BMW jednotka, musí se správně propojit
🔹 Standalone ECU (např. ECU Master, Bosch MS) – pokud se chce obejít originální elektronika
🔹 Úprava palivového systému – nové čerpadlo, vstřiky podle potřebného výkonu
C) Přizpůsobení pohonu
🔹 Kardanové hřídele – mohou vyžadovat úpravy délky
🔹 Diferenciály a nápravy – pokud se výkon zvýší nad 300 koní, doporučuje se posílení (větší poloosy, pevnější klouby)
🔹 Uzávěrky diferenciálů – pokud se Patrol používá v těžkém terénu
3. Výhody a nevýhody
✅ Výhody swapu M57
✔ Výkon a spolehlivost – víc síly, lepší tahání, větší krouticí moment
✔ Lepší spotřeba – efektivnější spalování než RD28/ZD30
✔ Tunovací potenciál – lze snadno dosáhnout 300+ koní
✔ Dostupnost dílů – BMW motory a díly jsou běžně k sehnání
✔ Možnost ponechání původní převodovky – snazší adaptace na Patrol
❌ Nevýhody swapu M57
❌ Komplikovanější elektroinstalace – RD28/ZD30 mají odlišný systém řízení motoru
❌ Nutné úpravy motorového prostoru – jiné uchycení motoru, chlazení
❌ Legálnost – v některých zemích je potřeba homologace změny motoru
❌ Vyšší náklady než u běžné GO motoru – swap vyžaduje více přizpůsobení
4. Srovnání SWAPu RD28 vs. ZD30 na M57
Motor | Výkon | Krouticí moment | Spotřeba | Spolehlivost | Možnost tuningu |
---|---|---|---|---|---|
RD28 | ~115 koní | ~250 Nm | Vysoká | Střední | Omezený |
ZD30 | ~160 koní | ~350 Nm | Lepší než RD28 | Problémový (přehřívání, písty) | Omezený |
M57 (BMW) | 184-231 koní | 400+ Nm | Nejlepší | Výborná | 300-400+ koní |
Závěr: Proč swapovat na M57?
Pokud chceš spolehlivější, výkonnější a úspornější motor, který zvládne terén, tahání přívěsu i denní ježdění, M57 je jasná volba. Oproti RD28 nabídne výrazně vyšší výkon a oproti ZD30 je méně poruchový.
Swap na M57 je v komunitě off-road a overland velmi populární, protože Nissan Patrol získá výkonný a spolehlivý motor, který si poradí i s extrémními podmínkami. 🚀